Fusie Rhelico en Beesd gaat voorlopig niet door

25 maart 2015 20:15

RUMPT - Een fusie tussen voetbalvereniging Rhelico in Rumpt en VV Beesd gaat voorlopig niet door. Dat meldt het bestuur van Rhelico. De club is het niet eens met de uitkomst van een onderzoek naar een geschikte locatie voor de fusieclub.

Beide verenigingen zijn het erover eens dat een fusie noodzakelijk is om het voorbestaan van voetbal rondom de dorpen te garanderen. Maar niet op deze voorwaarden, zegt het bestuur van Rhelico.

Voorwaarden
De voetbalvereniging is het niet eens met de aanbevelingen in het conceptrapport van onderzoeksbureau KYBYS. Zo vraagt het bestuur zich af waarom voor het terrein van VV Beesd gekozen wordt terwijl het terrein van Rhelico 6.000 vierkante meter groter is, en makkelijker toegankelijk.

Bovendien kost, zo staat in het rapport van KYBYS, de herinrichting van het terrein van VV Beesd 160.000 euro meer dan wanneer het terrein in Rumpt wordt gebruikt. Dan liever een nieuwe, 3e accommodatie nieuw aanleggen, aldus VV Rhelico.

Bron: Bron: gelderlander.nl