Vrijstelling voor wedstrijd

Voor Categorie-B teams geldt dat er vrij kan worden gevraagd voor een wedstrijd. In de volksmond de zogeheten snipperdag of baaldag. In de categorie B heeft ieder team 1 snipperdag. Deze kan aangevraagd worden voor een competitiewedstrijd en niet voor een bekerwedstrijd. Een verzoek om gebruik te maken van een snipperdag wordt alleen in behandeling genomen als dit verzoek op dinsdag 12.00 uur, voorafgaand aan de wedstrijd, op het betreffende steunpunt aanwezig is. Wedstrijden in de reeksen die vastgesteld staan in de periode van 23 september t/m 31 december mogen in onderling overleg verplaatst worden, maar moeten wel in deze periode gespeeld worden. Voor volledige competities geldt de periode van 23 september t/m 31 januari. Wedstrijden die vastgesteld staan in de periode van 1 januari t/m 1 juni mogen in onderling overleg verplaatst worden, maar moeten gespeeld zijn voor de laatste twee competitierondes van 19/20 en 26/27 mei. De onderlinge afspraak moet zijn gemaakt vóór de oorspronkelijke speeldagdatum.

De baaldag moet altijd aangevraagd worden via Technische Zaken van BZS.