Normen en Waarden

BZS is een vereniging met vele leden en vrijwilligers. Wij vinden het als club vanzelfsprekend zeer belangrijk dat al deze leden en vrijwilligers zich prettig en op hun gemak voelen en optimaal kunnen functioneren binnen onze vereniging.

Om die reden hebben wij als vereniging een aantal Normen en Waarden opgesteld waarvan we verwachten dat iedereen deze zal volgen.

RESPECT

1 Heb respect voor anderen

Ieders mening mag gehoord worden zolang de intentie daar is om de vereniging en elkaar nog beter te laten functioneren. In dat kader geldt ook dat we niet over elkaar maar met elkaar praten. Dit geldt vanzelfsprekend voor iedereen binnen onze vereniging maar ook wanneer we te gast zijn bij een andere vereniging.

2 Heb respect voor andermans eigendommen

Net zoals we respect hebben voor ieder ander als persoon hebben we respect voor andermans eigendommen. Dit verwachten we van elkaar als leden en vrijwilligers binnen BZS, maar ook als leden en vrijwilligers van BZS buiten onze vereniging. Heb respect voor de eigendommen van andere clubs en gedraag je daar zoals je binnen je eigen club ook van je verwacht wordt.

3 Presteer naar vermogen

Probeer altijd het maximale te halen uit je eigen kwaliteiten. Ga er in dezen ook vanuit dat niet iedereen beschikt over bijvoorbeeld dezelfde voetbal- vrijwilligerskwaliteiten maar wel zijn/haar uiterste best doet. Toon hier respect voor en probeer een ander te helpen zijn of haar prestaties te verbeteren.

DUIDELIJKHEID

4 Kom afspraken na

Afspraken maken we niet voor niets. Respecteer deze en kom ze te allen tijde na. Mocht je je onverhoopt toch niet aan je afspraak kunnen houden stel de ander hier dan tijdig van op de hoogte. Dit geldt voor alle leden en vrijwilligers binnen BZS.

POSITIVISME

5 Heb plezier in wat je doet

Plezier staat te allen tijde voorop! Bedenk je dan ook dat iedereen bij BZS voor zijn of haar plezier betrokken is bij de vereniging. Gun elkaar dit plezier!

Mocht je om wat voor reden dan ook het gevoel hebben dat onze Normen en Waarden niet worden nageleefd bespreek dit dan direct met alle betrokkenen.

Ouders, maar ook trainers en het bestuur staan altijd voor je open.

Laat deze belangrijke Normen en Waarden ervoor zorgen dat iedereen binnen BZS zijn hobby met plezier kan uitoefenen en dat ook andere verenigingen ons met plezier bezoeken.