BZS MO15 leek zaterdag voor een sensatie te zorgen en kwam in de eerste helft met 2-0 voor. Sleeuwijk, de kampioen van vorig jaar trok toch aan het langste eind.

Sleeuwijk MO15-1

BZS MO15-1

Meisjes onder 15, MO15-1, Groep 2 17

9 september 2017 13:00

Kampioen komt met schrik vrij tegen MO15

Sleeuwijk uit, dan weet je dat je tegen de kampioen van vorig jaar moet. We hadden in de laatste wedstrijd vòòr de zomer bijna hun feestje verpest en in de laatste minuten verloren. Nu zijn we weer een stapje verder, allemaal doorgestroomd naar MO15. Iets groter geworden in die 4 maanden en allemaal op de middelbare.

Afgesproken is dat Bram een grotere rol heeft bij de MO15 en dat doet hij goed. Vòòr de wedstrijd zie je een goede focus bij de meiden, ook de warming up wordt serieus afgewerkt. Dan beginnen we met Floor op de goal. Het duurt even voordat  beide teams echte kansen krijgen. Er wordt op het middenveld aardig gecombineerd, maar het is toch lastig voor onze spitsen om tegen die grote meiden in MO15 een gaatje te vinden. De helft van het team mag eigenlijk nog  MO13 spelen.

Keeper valt uit

Het eerste belangrijke moment van de wedstrijd is  een knappe redding van Floor die komt uitlopen en daarbij haar knie blesseert. Dan gaat Jaymie op de goal. Heel stoer, want alleen bij schoolvoetbal heeft ze gekeept en Kyra is er niet. Het is even daarna dat BZS scoort. Eva scoort 1 op 1 tegen de keepster na een knappe combinatie via Josefien en Donna. Zo komen we toch nog wel een paar keer door hun defensie. Josefien krijgt ook een kans 1 op 1, maar van links in een moeilijkere hoek. De keeper tikt hem corner.

Dan uit die corner gaat Linda mee naar voren naar rand strafschop gebied. Ze beheerst knap een uittrap van Sleeuwijk en legt hem af op Vivian die vanaf rand strafschopgebied heel bekeken de bal over de keeper heen lift. Mooie goal en 0-2 voor BZS.

Keeper valt opnieuw uit

In de rust besluit Floor dat het wel weer gaat en komt ze er weer in als keeper, maar je ziet bij de eerste uittrap dat het eigenlijk niet lekker gaat. Ze is niet de enige met een blessure, ook Lisanne heeft last van haar knie en op het middenveld gaat de slag steeds vaker naar Sleeuwijk. Dan weet je dat het lastig wordt. Al snel scoort Sleeuwijk als een corner niet snel genoeg wordt uitverdedigd. Sleeuwijk wil heel graag winnen en begint er in te geloven. BZS moet dan de rug rechten, maar dat gebeurt eigenlijk niet. Wordt eens boos, zou je denken. Maar daar moeten we nog stapjes in zetten. Bram moet Floor er toch weer uithalen na de gelijkmaker. Jaymee gaat weer keepen en Ilona van  linksmidden naar rechtsachter. En dan gaat het mis. Er vallen teveel gaten. De duels worden zonder overtuiging aangegaan. Sleeuwijk scoort eerst uit een bekeken schot in de hoek en dan vallen twee eigendoelpunten. Maar het lijkt niet anders te kunnen. Het waren gevalletjes noodgreep: ongelukkig wegwerken van de lijn. Zo eindigt de wedstrijd in 5-2, waar we dus met 2-0 voorstonden bij rust.

Goals

0-1;  17e minuut Eva, na assist Donna