BZS JO12-1 wint ook 2e bekerwedstrijd

Woudrichem JO12-1

BZS JO12-1

... (schot)
Joep Middelkoop (vrije trap)

7 september 2019 10:30

Opstelling BZS JO12-1

Vandaag staat de 2e bekerwedstrijd op het programma voor de boys van BZS JO12-1 uit tegen hun leeftijdsgenoten van Woudrichem JO12-1.

Met een voltalige spelersgroep en technische staf reizen we af naar Woudrichem.

Om 10.30 uur fluit de scheidsrechter voor de start van de wedstrijd en vanaf het begin zit Woudrichem JO12-1 er wat beter in dan de boys van BZS JO12-1. BZS JO12-1 is vaak wat te flegmatiek, te slap, niet geconcentreerd en hoewel van ze gevraagd is om vanaf de start van de wedstrijd er bovenop te zitten, lukt het de boys van Woudrichem JO12-1 wat beter, dan die van BZS JO12-1. Die laten zich de kaas van het brood eten. Enkele mogelijkheden aan beide kanten later is het Woudrichem JO12-1 die in de 17e minuut met een schot midden in een kluwen van spelers, toch onverwachts de vandaag uitstekend keepende Louis, toch onhoudbaar in de verre hoek weet te verrassen, 1-0. Tot aan de rust blijft hetzelfde spelbeeld zichtbaar, goed aan elkaar gewaagd, echter BZS JO12-1 verzuimd simpelweg om de bal goed en strak in de combinatie over te spelen naar elkaar. En blijft de tegenstander teveel ruimte geven om wel de bal goed aan te nemen. De grootste kans is een vrije trap welke Sven vanaf een meter of 25 in de linkerbovenhoek tracht te plaatsen. Het is echter de keeper van Woudrichem JO12-1 welke de bal uit zijn doel weet te ranselen. De daarop volgende hoekschop wordt een prooi voor de verdediging van Woudrichem JO12-1 en weer is het doelgevaar bezworen. Enkele (afstand)schoten van Rogier, Seth, Silas en Joep gaan net naast of de keeper brengt redding.

De donderspeech in de rust van de trainers Henrico en Martin bleek aangekomen te zijn, want direct nadat de scheidsrechter gefloten had voor de 2e helft klapten de boys van BZS JO12-1 er wel vol in en werd voor iedere meter gestreden voor wat ze waard waren. En dat ze dan wel degelijk behoorlijk goed kunnen voetballen, dat moge duidelijk zijn. Diverse kansen en mogelijkheden zijn er voor BZS JO12-1 te noteren. Iedere keer weet de verdediging van Woudrichem JO12-1 er op het laatste moment nog net een voet tussen te krijgen of de keeper van Woudrichem JO12-1 brengt redding. BZS JO12-1 krijgt enkele hoekschoppen en in de 38e minuut plaatst Joep zich achter een de bal en weet zeer fijn aangesneden het hoofd van de inkomende Rogier te vinden. Welke uitstekend de bal koppend in de verre hoek naast de keeper van Woudrichem JO12-1 weet binnen te koppen, 1-1. BZS JO12-1 weet steeds meer aan te dringen en zet in deze fase Woudrichem JO12-1 echt met de rug tegen het eigen doel aan. Zodra die eindelijk weer een keer de bal hebben zit er direct een speler van BZS JO12-1 kort er bovenop en Woudrichem JO12-1 hapt naar adem. In de 42 minuut wordt er een overtreding op Stijn gemaakt op een meter of 17 van het doel. Joep zet zich erachter en schiet de bal hard en geplaats in de rechter benedenhoek van de keeper, 1-2. BZS JO12-1 blijft jagen en wederom is het een hoekschop die BZS JO12-1 verder op voorsprong zal zetten. In de 45e minuut is het Joep die de bal prima voorgeeft vanuit een hoekschop en wederom is Rogier de afmaker die de bal uitstekend achter de keeper tegen de touwen kopt, 1-3. Direct na dit doelpunt wordt er afgefloten voor de standaard 2 minuten rustpauze. Deze pauze komt Woudrichem JO12-1 goed uit, want ze komen daarna weer wat meer aan voetballen toe. Doordat ze wat meer de aanval kiezen, krijgt BZS JO12-1 via prima uitgevoerde counters kans op kans. Helaas staat het vizier van Stijn, Joep, Silas, Youri, Seth en Rogier niet meer helemaal scherp of sommige verdedigers van Woudrichem JO12-1 kunnen soms nog met een laatste krachtsinspanning er de punt van een teen tegen aan krijgen. Want gescoord wordt er door BZS JO12-1 niet meer. De laatste kans van de wedstrijd is 1 minuut voor tijd van Woudrichem JO12-1, echter de bal wordt voorlangs geschoten.

Al met al een terechte overwinning voor BZS JO12-1, die het zichzelf te lang moeilijk gemaakt heeft. Volgende week de laatste poulewedstrijd voor de beker thuis om 12.00 uur tegen GVV’63 JO12-1.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin