KRC Genk winnaar 2e BZS Trophy U16

22 augustus 2022 17:45

Op een, met dank aan de vele vrijwilligers, prachtig aangekleed sportpark vond op 20 en 21 augustus de 2e editie van de BZS Trophy plaats. De poulewedstrijden op zaterdag stonden in het teken van een gunstige uitgangspositie voor de kwartfinales op zondag.

Onder grote publieke belangstelling trapte het BZS Regioteam het toernooi af tegen Vitesse hetgeen de opmaat was voor een prachtige eerste dag met als uitkomst de volgende kwartfinales: Vitesse-AZ, Schalke 04-Dream Team Academy, KRC Genk-BZS Regioteam en FC Utrecht Willem II.

De wedstrijden worden tijdens deze BZS Trophy geleid door jonge beloftevolle scheidsrechters en die hadden de wedstrijden zeer goed onder controle.

Waar KRC Genk en Schalke 04 hun kwartfinales_DSC0154_2v2.jpg ruim wisten te winnen, won FC Utrecht nipt
van Willem II en had Vitesse zelfs strafschop-pen nodig om AZ te verslaan. De wedstrijdballen in deze kwartfinales werden gesponsord door Bert van Duren, Luca en Nova, Martijn van Panwijk en Otto van Stijn.

De halve finales waren vervolgens twee wedstrijden op hoog niveau en Vitesse kwam twee keer op voorsprong maar KRC Genk wist de wedstrijd toch te keren en met 3-2 een finaleplaats uit het vuur te slepen. FC Utrecht en Schalke 04 ontliepen elkaar ook bijzonder weinig en na de 1-1 eindstand moesten strafschoppen de beslissing brengen. Daarin hield Schalke het hoofd koel en daarmee bereikte het de finale tegen KRC Genk. De wedstrijdballen werden voor de halve finales gesponsord door Motormanagement BV / S Dijksman en P. de Heus.

In de strijd om de 7e en 8e plaats wist het BZS Regioteam zich nog een keer op te richten en sloot het toernooi af met een 2-0 overwinning en de winst in het fairplay klassement. AZ legde beslag op de 5e plaats door Willem II te verslaan met 2-1.

De strijd om de ereplaatsen was er eentje waar de spanning van afdroop. Vitesse
sloeg toe na strafschoppen tegen FC Utrecht terwijl KRC Genk in een hoogstaande
finale in de slotminuten Schalke 04 wist te verschalken en zo de grote winnaar werd
van de BZS Trophy 2022. De wedstrijdbal in de finale werd gesponsord door Edwin Timmer.

Foto Serge Sanramat

De organisatie kan daarmee terug kijken op een drukbezocht, geslaagd toernooi met
dank aan de vele sponsoren en vrijwilligers.

De individuele prijzen gingen naar:
Topscorer: Matyas Havelka van FC Utrecht
Beste keeper: Laolu Oladipo van Vitesse