BZS en Teisterbanders in evenwicht

22 november 2021 6:30

Na een stroeve competitiestart ging BZS tegen Teisterbanders op jacht naar de eerste overwinning van het seizoen. Dit moest helaas gebeuren zonder supporters langs de lijn, maar desalniettemin startte BZS goed.

BZS had een overwicht en kwam diverse malen goied door over de rechterkant met de snelle Jelmer Stegmeijer. Dit leverde gevaarlijke momenten waarbij Tom Beenen de paal raakte en Twan Regtien in kansrijke positie miste. Het was dan ook dikverdiend datBZS via een kopbal van Niek van Ewijk de leiding nam, 1-0. Niet veel later resulteerde slecht uitverdedigen van Teisterbanders in een penalty voor BZS en Niek van Ewijk klaarde de klus, 2-0. Die stand bleef maar kort op het bord staan want met een fraai schot tekende Aznar Martinez voor de 2-1. Nog voor de rust werd het zelfs 2-2 toen Jordi van Helden geklungel in de BZS verdediging afstrafte.
Na rust was er aanzienlijk minder te beleven en daalde het niveau. Toch kreeg BZS nog wel enkele goede kansen. Gill van Beurden en Niek van Ewijk slaagden er niet in om de winnende goal te maken. In de slotseconde kreeg Twan Regtien nog een grote kopkans om BZS aan de eerste overwinning te helpen maar hij zag kopbal over het doel zeilen.

VCB – Wilhelmina 4-1 (2-1). 1. 0-1, 12. Teun Verlouw 1-1, 40. Noah van Overveld 2-1, 68. Teun Verlouw 3-1, 90+2. Corné van den Hurk 4-1.

Thuisploeg VCB stapte vanmiddag zegevierend van het veld tegen Wilhemina, tot groot plezier van VCB-coach Mathieu van der Steen: ,,Vooraf wisten we dat we voetballend niet beter zouden zijn. We moesten het slim aanpakken vandaag.” Hoewel er in de eerste minuut een tegentreffer viel, bleef de ploeg van Van der Steen erin geloven. Via Teun Verlouw en Noah van Overveld werd er met een 2-1 voorsprong de rust in gegaan.

,,Twintig minuten na rust maakte Verlouw zijn tweede treffer op fenomenale wijze. Vanaf de middenlijn schoot hij over de keeper van Wilhelmina heen,” aldus Van der Steen. In de blessuretijd bepaalde Corné van den Hurk de eindstand op 4-1.

RKKSV – Maliskamp 0-1 (0-0). 60. Ron van Boxtel 0-1
Er waren dit keer geen 800 toeschouwers bij de kleine derby van Rosmalen. ,,Iedereen kijkt naar deze wedstrijd uit, dus het is jammer dat er geen publiek mocht zijn”, weet Maliskamp trainer Willem van den Berg. Collega-trainer Ramon van Rixtel was ondanks de nederlaag redelijk tevreden. ,, Dinsdag en donderdag had ik na de training bijna geen stem meer over. Ik vond dat we als makke lammetjes over het veld heen dartelden. Vandaag deden we dat niet. We werkten heel erg hard.”

Boxtel – Jan van Arckel 2-3 (2-2). 7. Nick van Velzen 0-1, 11. Daniel Foster 1-1, 34. Daniel Foster 2-1, 44. Mark Roeters 2-2, 81. Nick van Velzen 2-3

Jan van Arckel won na een ruim een maand weer eens een wedstrijd. In de 81e minuut maakten wij de 2-3. Toen werd ik wel waakzaam. Het is natuurlijk meerdere keren gebeurd dat wij in de laatste minuut tegen de lamp aanliepen.” Zover kwam het dit keer niet. En dus was Goesten een gelukkig man. ,,Ik ben hart en nieren FC Den Bosch-fan. Ik hoorde hun trainer Jack de Gier zeggen: ‘zonder punten vaart niemand wel’. Daar ben ik het roerend mee eens.”

SC Elshout-Buren 1-6 (1-1), 1-1 Kevin Vogelzang, 1-2 Ryan van Essen, 1-3 Patrick van Arkel, 1-4 Brian Vogelzang, 1-5 Ryan van Essen en 1-6 Senaid Jukic.
In de vierde klasse G haalde Buren flink uit bij SC Elshout: 1-6. Halverwege stond het pas 1-1. Net voor de pauze werkte Kevin Vogelzang uit een vrije trap de 1-0 achterstand weg. Na rust was Buren heer en meester en drukte dat in de score uit.

Bron: De Gelderlander en Brabants Dagblad