Verslagen 4e klasse G Zuid 1 met Essche Boys-BZS

26 september 2021 22:00

SC Elshout wint door wonderschoon doelpunt van Van Mook
4G Nik van Mook heeft zijn ploeg zondag een goede dienst bewezen. Met een prachtig zondagsschot zorgde hij voor een 0-1 overwinning op Boxtel.

Boxtel - SC Elshout 0-1 (0-0). 85. Nik van Mook 0-1.

Het enige doelpunt was wonderschoon. Na een kort genomen hoekschop joeg Nik van Mook de bal in de verste bovenhoek. ,,Ik stond er zelf van te kijken, want het was geen bewustje”, is de matchwinner heel eerlijk. In de laatste paar minuten moesten de gasten nog spitsroeden lopen. Zo moest een bal van de lijn worden getrapt, voorkam doelman Sam van den Besselaar dat de pot een puntendeling opleverde. ,,Een mooie start”, zegt Van Mook. ,,We willen bij de bovenste vijf eindigen, misschien zijn we wel een outsider voor meer. Dan is alleen maar fijn dat je begint met een overwinning.”

,,We waren de eerste 20 minuten beter. Wij scoorden niet, dus kon het alle kanten op. Heel zuur dat we vervolgens in de laatste minuut nog verliezen”, vertelt Boxtel-trainer Frank van Oers.

Bij Boxtel viel reservekeeper Hidde Feenstra in als linksbuiten. ,,Ik had maar twee wissels op de bank. Uiteindelijk moest ik Feenstra wel brengen. Ik vroeg nog aan hem of hij wist wat hij moest doen. Hij vertelde me toen: ‘naar binnen komen en schieten’. Toen wist ik dat het goed zat.”

Essche Boys – BZS 3-0 (1-0) 30. Jasper Vorstenbosch, 75. Lars van Wanrooij, 80. Robin Verbeek.

Essche Boys trainer Leon van Wanrooij is dik tevreden. ,,Na wat omzettingen waren wij de betere ploeg. Het was vandaag een verdiende overwinning voor Essche Boys.

Van Wanrooij zag een mooi doelpunt. ,,De 1-0 kwam voort uit een fantastische aanval. Met een subtiele hakbal leidde Lars van Wanrooij het doelpunt in. Jasper Vorstenbosch schoot vervolgens knap raak.

Jan van Arckel - Teisterbanders 1-1 53. Nick van Velzen 1-0, 90. 1-1

,,We controleerden heel de wedstrijd. Toch geven we in de allerlaatste minuut nog een kans weg. Heel zuur dat Teisterbranders vervolgens toeslaat”, conculdeert Jan van Arckel-trainer Giel Goesten.

Het was voor de pas 25-jarige Goesten zijn eerst competitiewedstrijd als hoofdtrainer. ,,Het bevalt me goed. Jan van Arckel heeft een goede lichting. Voor mij is het mooi dat ik ondanks een blessure bij het voetbal betrokken blijf.”

VCB – RKKSV 1-2 13. Davey Deckers 0-1, 59. Max van Hemmen 0-2, 75. 1-2

,,Er waren liefst negen minuten blessuretijd. Doordat het slechts 1-2 stond bleef de wedstrijd tot de laatste seconde spannend”, concludeert RKKSV-trainer Ramon van Rixtel.

RKKSV-speler Lars van Dijk raakte geblesseerd bij een opstootje. ,,Wat daar precies gebeurde weet ik niet. Wat ik wel weet is dat Van Dijk van het veld gedragen werd. Hij kon niet meer lopen. Van Dijk dacht zelf dat hij werd nagetrapt, maar het kan ook een zweepslag zijn”, vertelt Van Rixtel.

Wilhelmina – MEC’07 4-1 25. Milan van der Heijden 1-0 20. Loid van Kaathoven 2-0, 51. Jeroen de Jong, 65. Giovanni Librizzi 4-0, 87. 4-1

,,Milan van der Heijden schoot een vrije trap in de kruising. Ik wist niet eens dat hij dat kon. Dat had Van der Heijden wel eerder mogen zeggen, vertelt Wilhelmina-trainer Coen van Overbeek met een lach.

Door een fout van de scheidsrechter staat 0-0 als eindstand geregistreerd. ,,De beste man ging het thuis herstellen”, aldus van Overbeek.

Bron: Brabants Dagblad