Zaterdag 2 oktober: Fresh Air Walk Beusichem i.h.k.v. STOPtober

9 september 2021 18:30

BZS is gevraagd te participeren in organisatie van één van de Fresh Air Walks 2021. De wandeling staat voor 2 oktober tussen 10.00 en 12.00 uur in Beusichem gepland met vertrek- en eindpunt sportpark BZS. Gezonde leefstijl gaat ons allemaal aan en zeker als sportvereniging, waar bewegen en sport centraal staan en waarin we onze maatschappij terugzien in de variëteit van leden, kunnen we ook het belang laten zien en horen van het streven naar een gezonde(re) leefstijl. De 1e aanzet is al gegeven door de eerste rookvrije afspraken op ons sportpark!

Stoptober
Oktober is het weer de landelijke Stoptober maand, een maand waarin er extra aandacht wordt gevraagd voor het stoppen met roken. De ambities van de overheid om in 2030 een Rookvrije Generatie tot stand te hebben gebracht, zal er ook voor zorgen dat er veel media aandacht zal zijn.

In Buren en Neder-Betuwe wordt nu nog meer gerookt dan in de rest van Nederland, we moeten dus een extra tandje bijzetten.

Fresh Air wandeltochten
Al een aantal jaren zijn er in deze maand Fresh Air wandeltochten in de gemeente Buren. Hierbij wordt gezamenlijk opgetrokken door de gemeente, GGD Gelderland-Zuid, Samen in Beweging en Healthclub Juliën.
Het zijn laagdrempelige instaproutes van zo`n 5-8 kilometer, waarbij tevens een tussenstop is met een fruitige versnapering voor iedere deelnemer. We roepen dan ook iedere inwoner van de gemeente op om deel te nemen, het gaat ons tenslotte allemaal aan.  De wandeling staat voor 2 oktober tussen 10.00 en 12.00 uur in Beusichem gepland met vertrek- en eindpunt sportpark BZS.

Inschrijven
Het inschrijven kan via verschillende kanalen, o.a. via www.betuweinbeweging.nl, www.healthclubjulien.nl, via FB evenementen, FB Buurtsport etc.

Lees meer over:
BZS GGD Gelderland-Zuid samen in beweging